Egészséges életmód rovat Vissza az előző oldalra

Gyorsan fogyni a legjobb formáért

Nincs nő, aki nyaralás előtt ne szeretne még minimum 2-3 kilótól gyorsan megszabadulni, hogy még szebb, vonzóbb legyen fürdőruhában a strandon. Gyorsan fogyni, pár kilótól megszabadulni nem lehetetlen, de ne bízzunk a csodákban, hogy 1 hét alatt le tudjuk dobni a több hónap vagy év alatt felszedett plusz kilókat. A tartós fogyás minden esetben életmódváltással jár együtt, ettől lesz tartós.

Már csak pár hét és nyaralunk!
Gyorsan fogyni csak tudatos és rendszeres étkezéssel lehet. Semmiképpen nem a napi étkezések számát kell csökkenteni, hanem az adagok mennyiségét és legfőképpen emelni a minőségét! Rettentően fontos a folyadékpótlás – nem csak azért, mert nyáron a melegben több vizet veszítünk az izzadással – ami teltségérzetet is kelt, így csökkenti az evési kényszert, és megfelelő hátteret ad a kitűnő anyagcseréhez, ami a gyors fogyás elengedhetetlen feltétele.

Mikor már szorít az idő, be kell vetni minden fegyvert, hogy gyorsan fogyjunk még néhány kilót. A folyadékokra visszatérve, érdemes zsírégetést elősegítő hatóanyagokkal dúsított folyadékot fogyasztani, hogy két legyet üssünk egy csapásra. A Gastroyal Súlycsökkentő teája és Extra Zsírégető Italmixe kitűnő választás.

Fontos a napi megfelelő mennyiségű zöldségfogyasztás. Részesítsük előnyben a nagyszerű káposztát, amely tisztítja a beleket, helyreállítja a vastagbélflórát és méregtelenít is, de csökkenti a koleszterinszintet, szabályozza a vércukorszintet. Gyorsan fogyni sokkal egyszerűbb, ha naponta fogyasztunk káposztát.

Ötszöri kis mennyiségű étkezés kötelező, mert így tudjuk alapanyagcserénket maximális sebességre állítani. Szükség van a rendszeres evésen kívül táplálék-kiegészítőkre, mint az L-karnitin, a legújabb zsigeri zsírcsökkentő, a glabridin és segítségül hívhatjuk a citrusfélék zsírbontó erejét is.

Még egy utolsó csapás a zsírsejtekre a mozgásintenzitás növelése.
- Fussunk egy picit többet a megszokottnál, vagy iktassunk be intervall szakaszokat!
- Súlyzós edzésnél növeljük az ismétlésszámokat!
- Iktassunk be a megszokott, heti aerobik órarendünkbe egy plusz órát, vagy 40 perc kocogást aerobik után!
- Válasszunk megfelelő körültekintéssel táplálék-kiegészítőt, amely elősegíti a gyors fogyást!

Azok, akik az utolsó pillanatban fordulnak a sport jótékony zsírégető hatásához, azoknak csak 30-40 perces gyenge vagy közepes intenzitású kardioedzéseket ajánlok. A megfelelő, hosszútávon kedvező egészségügyi hatásokkal járó mozgásforma kiválasztása maradjon a nyaralás utánra, de ne halogasd tovább a döntést. A rendszeres sport része kell, hogy legyen az életünknek, hogy egészségesebbek, strapabíróbbak legyünk.

Leggyakoribb tévedések:
1. Elégtelen számú étkezés naponta:
- A napi 1-2-szori étkezés hátulütője, hogy éhségrohamok jelentkezhetnek a hosszú, étkezés nélkül eltelt időben. Mikor szervezetünknek energiára van szüksége, de már kiürültek a gyorsan mozgósítható energiaraktárak, akkor jön a vércukorszint csökkenés, és a legyőzhetetlen éhség. Az éhségrohamok megnehezítik a gyorsan fogyni vágyók napjait. A kisszámú rendszertelen étkezéssel anyagcserénk is lassul, és a zsírégetéssel együtt elégtelenné válik

2. Kis mennyiségű, rossz minőségű ételek
- A magas zsírtartalmú gyorsétkezdei menük vagy a magyaros ételek energia- és tápanyagtartalma jóval meghaladja a kedvezőt. Magas zsírból és szénhidrátból származó kalóriaérték és alacsony fehérjetartalom.

3. Nem megfelelő folyadékfogyasztás
- Amikor a szervezetünk vízháztartása felborul, szerveink működése akadályoztatva van, nem megfelelő a közeg többek között a zsírégetéshez sem. A szükséges vízfogyasztást bárki könnyen kiszámolhatja: testsúly kilogrammonként 30 ml tiszta vízre van szüksége a szervezetünknek naponta, amelyet kis adagokban elosztva folyamatosan kéne meginnunk minden nap.
- Nem tudnak a salakanyagok távozni a szervezetünkből, így sokkal nehezebb lesz gyorsan fogyni.
- Romlik a sejtszintű oxigénellátottság, így lassul az anyagcsere, lassul a zsírégetés.

4. Alkoholfogyasztás
- Érdemes tudni, hogy 1 dl jó minőségű aszúbor 12 g szénhidrátot tartalmaz ez megközelítőleg 48 kcal. (a viszonyítás miatt: egy teáskanál cukor 4 g. szénhidrát ez 16 kcal). Mellőzni kell az alkoholfogyasztást, mert nem csak szénhidrátot tartalmaznak, hanem alkoholt is ami igen magas energia tartalmat ad.

Pici változtatások a nyaralás előtt csodákra képesek, érdemes mindent bevetni – az egészséges élet határain belül – és jól érezni magunkat a bőrünkben!

Kapcsolódó cikkek:

  1. Fogyókúra okosan!
  2. A legjobb fogyókúra háromóránként enni!
  3. Felesleg nélkül